translate

pengunjung

Powered by Blogger.
RSS

Kesian ! Bayi Bantut dibiarkan mati oleh Orang tuanya

Philadelphia - Tragis! Seorang kanak-kanak berusia 3 tahun di Amerika Syarikat meninggal kerana ditelantarkan orangtuanya. Kanak-kanak perempuan yang buta dan memerlukan bantuan khusus ini ditemui tak bernyawa dengan berat badan hanya 5 kilogram.

Nathalyz Rivera nyaris menginjak berusia 4 tahun namun berat badannya sama dengan bayi yang baru berusia 3 bulan. Ketika dikejarkan ke rumah sakit oleh ibunya, bayi malang itu sudah tak bernyawa dan terbungkus selimut kotor.

Seperti dituturkan oleh otoriti setempat dan dilansir philly.com, Selasa (10/9/20130, tulang kerangka bayi kecil ini bahkan sampai terlihat. Seekor lipas bahkan sempat merayap di tubuhnya ketika diperiksa oleh doktor di rumah sakit.

Hasil pemeriksaan perubatan oleh otoriti setempat menunjukkan bahawa anak ini  meninggal sebab kelaparan. Otoriti setempat mengklasifikasikan kes ini sebagai pembunuhan.

"Ini merupakan salah satu kes penganiayaan terburuk yang pernah saya lihat selama 5 tahun saya bertugas pada unit pembunuhan," ujar polis setempat, Kapten James Clark kepada media setempat.

Pada Isnin (9/9) malam, kedua orangtua Nathalyz dikenakan dakwaan pembunuhan oleh Unit Penyiasatan Khusus Pembunuhan. Sang ibu, Carmen Ramirez (27) ditangkap di rumah sakit malam itu juga.

Sedangkan ayah Nathalyz, Carlos Rivera (30) berhasil ditangkap beberapa jam kemudian di sebuah lokasi. Rivera sempat berusaha melarikan diri setelah menitipkan keempat anaknya yang lain di rumah temannya. 

  •  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archives

Followers

Popular Posts