translate

pengunjung

Powered by Blogger.
RSS

KEJAM......BAPA TEMBAK ANAK KERANA MENCURI

New York - Seorang lelaki di Amerika Syarikat nekat menembak anak laki-lakinya kerana didapati mengutil di salah sebuah kedai runcit (keperluan) dan peralatan rumah tangga setempat. Remaja berusia 17 tahun ini pun mengalami cedera tembak di bahagian perut.

Seperti dilansir 
news.com.au, Selasa (27/8/2013), remaja itu, Quasaun Smalls ini didapati mengutil sebuah gerudi dari Home Depot di Long Island City. Sang ayah, Robert Smalls ingin agar anaknya menginap semalam di dalam penjara agar dia mendapat pengajaran.

Betapa marahnya si ayah ketika mengetahui bahawa Quasaun dilepaskan oleh polis  dan hanya menerima 
desk apperance ticket, semacam surat peringatan tertulis untuk datang ke mahkamah setempat. Ketika sang anak kembali ke rumah keesokan harinya, pertengkaran terjadi.  

Sama-sama keras kepala, pertengkaran itu pun berakhir aksi kekerasan. Sang ayah yang merupakan penjaga penjara ini mengeluarkan pistol 9mm miliknya.

Terbawa emosi, dia menembak anaknya di bahagian perut. Insiden ini terjadi di kediaman mereka yang ada di kawasan Queens, New York City, AS. Para tetangga mengaku mendengar suara teriakan yang diikuti dengan bunyi tembakan.

Akibat insiden ini, Quasaun mengalami cedera tembak dan terpaksa dikejarkan ke rumah sakit setempat. Untungnya, remaja ini kini dalam keadaan stabil dan diperkirakan akan segera pulih.

Sedangkan si ayah langsung menghubungi polis  sesaat setelah dia menembak anaknya. Lelaki berusia 39 tahun ini pun ditahan dan akan segera diadili. Dia dituduh di bawah dakwaan penyerangan dan kepemilikan senjata api.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archives

Followers

Popular Posts