translate

pengunjung

Powered by Blogger.
RSS

NAM RON AKUI BERJIWA WANITA TAPI BUKAN GAY

nam ron akui berjiwa wanita tapi bukan gay
Pengarah dan pelakon, Nam Ron membuat kejutan apabila mengakui dirinya adalah wanita selepas tamat mengarahkan teater Kompilasi Nam Ron lakonan Sofea Jane, Sharifah Amani, Vanidah Imran dan Aqasha pada hujung minggu lalu. “Saya memang berjiwa perempuan.
Namun, nafsu saya adalah nafsu lelaki. Saya bukannya gay atau homoseksual. Arwah Yasmin Ahmad pun pernah bertanya soalan begini kepada saya. “Saya lebih kenal wanita kerana jiwa saya jiwa wanita. Tengoklah saja cara saya duduk. Saya perempuan dalam tubuh lelaki. “Sebab itulah saya cipta teater ini yang lebih khusus memperjuangkan hak wanita,” katanya.
Apa yang pasti, teater berkenaan adalah hasil pengarahannya yang terbaru selepas 5 tahun berehat dalam arena pengarah karya seni. “Kali terakhir saya mengarah pada sekitar tahun 2008. Selepas itu, saya khusus mencari pengarah baru. “Sekarang saya datang semula.
Saya lebih suka dan selesa dengan cara kerja saya ketika ini. 5 tahun yang dulu saya garang. “Dulu saya ada baling selipar kepada pelakon.
Sekarang tidak lagi. Vanidah pun ada tanya, kenapa abang tak baling selipar lagi,” jelasnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archives

Followers

Popular Posts