translate

pengunjung

Powered by Blogger.
RSS

ADAM AF SAH SUAMI FIZA ELITE :-HIJRAH FIZA PIKAT ADAM


Siapa sangka pertemuan dalam satu majlis awal tahun ini membuahkan bibit cinta pada bintang Akademi Fantasia musim kedua, Adam AF2 dengan bekas anggota Elite, Fiza hingga membawa ke jenjang pelamin.
Menurut Adam atau nama sebenar nya, Mohd Aizam Mat Saman, 30, dia ha nya mengenali Fiza, 32, sebagai rakan artis ketika mereka sebumbung di bawah pengurusan KRU sebelum ini. 
“Selepas majlis itu, kami saling berbalas mesej dan Fiza juga belum bertudung ketika itu.

“Saya juga dapat tahu dia sudah bertudung, baru-baru ini, apabila melihat statusnya di Blackberry Messenger (BBM) dan gembira dengan perubahannya itu. Hati saya terus terpaut padanya selepas kami bertemu dua kali di restoran mamak dan restoran makanan segera pada perte ngahan Ra ma dan lalu,” katanya.

Adam berkata, dia membuat solat Istikharah dan percaya Fiza adalah jodoh yang ditentukan Allah buatnya.

Adam dan Fiza atau nama sebenarnya, Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim memilih untuk diijabkabulkan di pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) cawangan Shah Alam pada jam 10 pagi, hari ini. 

Ia perkahwinan kedua Fiza yang berstatus ibu tung gal dua anak. Sebelum ini, Fiza berkahwin de ngan Ahmed Farriq Zainul Abidin, 33, pada September 2006, tetapi bercerai pada November 2010. 

Ditanya kenapa ingin segera berkahwin, kata Adam, dia ingin menghalalkan hubungan mereka. 

“Saya tak mahu berkawan lama-lama dan perkara mendirikan masjid seperti ini elok dipercepatkan. Maklumlah, saya pernah bercinta beberapa tahun, tapi hubungan itu putus di te ngah jalan sebelum ini. Justeru, apabila bertemu Fiza saya yakin dialah jodoh saya. 

“Pada masa sama, kami memutuskan untuk buat majlis ringkas dengan bernikah di pejabat agama saja. Kami juga tidak bersanding dan hanya majlis akad nikah,” katanya. 

Menyusul selepas itu, kata Adam, dia akan me ngadakan majlis resepsi sederhana di kediaman keluarganya di Kota Kinabalu, Sabah. 

Gambar majlis perkahwinan Adam AF dan Fiza Elite. Dengan sekali lafaz, penyanyi Mohd Aizam Mat Saman atau Adam (Akademi Fantasia 2) dan bekas anggota kumpulan Elite iaitu Fiza selamat bergelar suami-isteri dalam satu majlis akad nikah yang diadakan di dewan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) di sini, pada pagi Khamis. Akad nikah disempurnakan Pegawai Pendaftar Nikah Daerah Petaling, Suhaimi Ahmad kira-kira pukul 10.30 pagi.



Fiza atau nama sebenarnya, Siti Zaidatul Fiza Abd Halim, 32, menerima mas kahwin sebanyak RM300 dan sepersalinan barangan untuk solat sebagai hantaran.

Majlis pernikahan yang dijalankan dalam serba sederhana itu hanya dihadiri keluarga kedua-dua belah pihak dan wakil media. Adam, 30, dan Fiza saling kenal mengenali pada pertengahan Julai lalu sebelum kedua-duanya memutuskan untuk berumah tangga.




"Kami sebelum ini pernah berjumpa tetapi tiada apa-apa perasaan tapi selepas perubahan dia ke arah menjadi insan yang lebih baik saya mula rasa ingin mendekati dirinya.

"Daripada beberapa pertemuan dengan dia, saya semakin suka dan jatuh hati sehingga melamarnya untuk dijadikan isteri yang sah," kata Adam. Tambah Adam, dia bersyukur majlis berkenaan berjalan lancar selain mengharapkan hubungan itu kekal ke akhir hayat.




Fiza yang kini sudah berhijrah dengan memakai tudung pernah berkahwin dengan Ahmed Farriq Zainul Abidin pada 8 September 2006 dan bercerai pada 4 November 2010.

Hasil perkahwinan itu mereka mendapat dua orang anak iaitu Ferra Aryana, 5, dan Feeya Adyrra, 4. Majlis persandingan pasangan itu akan diadakan pada pertengahan Oktober depan di kampung halaman Adam di Kota Kinabalu, Sabah.










Adam tak kisah status janda

Walaupun berstatus bujang, Adam mengaku dia menerima Fiza seadanya sebagai isteri.

Malah, kata Adam, dia tidak kisah dengan status Fiza yang juga janda dua anak.

“Saya juga terpaut dengan kelembutan yang ada padanya. Bukan saja saya, keluarga saya turut menerima Fiza dengan baik selepas saya membawanya bertemu keluarga di Kota Kinabalu pada Aidilfitri lalu.

“Saya juga menerima anak-anaknya yang comel itu dalam hidup saya dengan hati terbuka. Insya-Allah, saya harap dapat membimbingnya untuk sama-sama ke jalan Allah. Semoga jodoh kami kekal hingga ke akhir hayat,” katanya.

Beralih perancangan selepas berkahwin, kata pe nyanyi yang popular de ngan lagu Joget Lambak itu, dia akan fokus kepada Pusat Rawatan Islam miliknya iaitu Nur Salam.

“Selain itu, saya juga sibuk mempromosikan single baru berjudul Penggodam Jiwa.

“Saya juga tidak menghalang Fiza untuk teruskan karier seni nya selepas berkahwin. Lebih penting, dia tahu batas sebagai isteri dan menjaga maruah suami dan keluarga,” katanya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archives

Followers

Popular Posts