translate

pengunjung

Powered by Blogger.
RSS

Shabana Azmi berlakon drama bersiri 24


Aktres veteran Shabana Azmi, 63, sudah berlakon lebih 120 filem dan antara penerima anugerah paling ba-nyak di Bollywood.
Terbaru dia muncul dalam siri drama yang pernah popular di Amerika Syarikat iaitu 24. Dia bersetuju berlakon dalam drama itu kerana diterbitkan sahabat baiknya, Anil Kapoor. 
“Saya berkawan dengan Anil dan isterinya lebih 30 tahun dan kami sudah seperti satu keluarga. Saya yakin dengan kerja Anil sebab itu saya sudi terima tawarannya,” katanya. 

Dalam drama bersiri itu, Shabana tampil berambut pendek, meng-enakan seluar panjang dipadankan dengan kurta untuk disesuaikan de-ngan wataknya sebagai Abhilasha Grewal yang berkhidmat di Unit Anti Pengganas.

“Ia bukan watak biasa dan belum pernah saya bawakan dalam filem atau drama, jadi watak itu sangat menarik. Kemunculan saya sebagai cameo dan hanya menjalani penggambaran selama sembilan hari.

“Ia adalah drama yang bagus dan belum disiarkan, penonton sudah menaruh harapan tinggi. Daripada promosi drama, ia menunjukkan hasil kerja yang berkualiti dan saya yakin penonton akan suka. Saya juga dapat rasakan jika drama ini berjaya, drama lain pasti akan menyusul,” katanya. 

Selain berlakon, pel-bagai pihak menjemputnya menjayakan program bual bicara untuk televisyen, tetapi Shabana tidak dapat melakukannya kerana kesuntukan masa. 

“Saya dan suami (penulis lirik - Javed Akhtar) nak bersantai bersama pun tak sempat kerana kesibukan masing-masing. Namun kami sangat memahami antara satu sama lain dan tidak pernah ada masalah. 

“Javeb adalah penulis sajak romantik dan ramai kata saya bertuah. Tetapi, saya jelaskan pada mereka yang Javed bukan suami yang romantik. Dia menulis puisi kerana minat dan itu kerjayanya,” katanya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archives

Followers

Popular Posts